Veröffentlichungen

Veröffentlichungen

Die nachfolgende Aufzählung listet unsere Veröffentlichungen zum Themengebiet Produkt-Service Systeme  auf:

 

Waidelich, L. F. ; Richter, A.; Kölmel, B.; Bulander, R. (2018): Design Thinking Process Model Review - A systematic literature review of current Design Thinking models in practice, In: 24th International Conference on Engineering, Technology and Innovation (ICE/IEEE ITMC 2018). 16-20. June 2018, Stuttgart.

Kommt Bald Button

 

Blatz, F; Bulander, R.; Dietel, M. (2018): Maturity model of digitization for SMEs. In: 24th International Conference on Engineering, Technology and Innovation (ICE/IEEE ITMC 2018). 16-20. June 2018, Stuttgart.

Kommt Bald Button

 

Richter, A.; Schoblik, J.; Kölmel, B.; Bulander, R. (2018), A Review of Influential Factors for Product Service System Application, in Gallouj, F. (Ed.), European Review of Service Economics and Management, Vol. 5, S. 65–95.

Download Button

 

RICHTER, A., BULANDER, R., KÖLMEL, B., SCHOBLIK, J. (2017): Product Service System Design and Implementation in a Customer Centric World: An Approach to a User Oriented PSS Framework; In E-Business and Telecommunications. 13th International Joint Conference, ICETE 2016, Lisbon, Portugal, July 26-28, 2016, Revised Selected Papers (pp. 139-157). Springer International Publishing

Download Button

 

RICHTER, A., SCHOBLIK, J., KÖLMEL, B., BULANDER, R. (2017): Benefits and Challenges of Product Service System Application - A Review. In Proceedings of 27th Annual RESER Conference (Ed.). Annual RESER Conference, 2017 - The crucial role of services in business and cities competitiveness; September 7-9, 2017, Bilbao, Spain.   (pp. 80-99)

Download Button

 

DIETEL, M., DITTMANN, U. & SCHÄTTER, A. (2017). Digitale Produkt-Service-Systeme - neue Geschäftsmodelle für produzierende Unternehmen; In Transfer, Das Steinbeis Magazin, Ausgabe 02, 2017 (pp. 48-49).

Download Button

 

KÖLMEL, B., BULANDER, R., RICHTER, A. & SCHOBLIK, J. (2017). Produkt-Service-Systeme - neue Geschäftsmodelle für produzierende Unternehmen; In WISSENSCHAFT TRIFFT PRAXIS, AUSGABE 8, Digitale Geschäftsmodelle: Erfolgsfaktoren und Praxisbeispiele (pp. 33-40).

Download Button

 

KÖLMEL, B., RICHTER, A., SCHOBLIK, J., DITTMANN, U., KÜHN, A., & SCHÄTTER, A. (2017). Customer Centricity von digitalen Produkt-Service-Systemen. In Deutscher Dialogmarketing Verband e.V. (Ed.), Dialogmarketing Perspektiven 2016/2017 (pp. 127-138). Springer Gabler.

Download Button

 

DITTMANN, U. & SCHÄTTER, A. (2016): KMU im Wandel vom Produkt- zum Lösungsanbieter - Steinbeis-Team entwickelt in Verbundprojekt Produkt-Service-Systeme für den Mittelstand; In Transfer, Das Steinbeis Magazin, 03, 2016 (pp. 54-55).

Download Button

 

KÖLMEL, B., KÜHN, A., SCHÄTTER, A., & DITTMANN, U. (2016). Das "Sensing Enterprise" als Schritt zur Customer Centricity in der vernetzten Welt. In Deutscher Dialogmarketing Verband e.V. (Ed.), Dialogmarketing Perspektiven (pp. 147-154). Springer Gabler.

Download Button

 

RICHTER, A., SCHOBLIK, J., KÖLMEL, B., & BULANDER, R. (2016). Development of an Interaction Based Approach for Product Service System Implementation. In Proceedings of the 13th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications (ICETE 2016) (Ed.), Proceedings of the 13th International Joint Conference on e-Business and Telecommunications (ICETE 2016), INSTICC, Lisbon, Portugal, 26-28 July, 2016 - (Volume 2: ICE-B) (pp. 132-139).

Download Button

 

WEISS, P., KÖLMEL, B., & BULANDER, R. (2016). Digital Service Innovation and Smart Technologies. In RESER Conference Proceedings (RESER - European Association for Research on Services) (Ed.), 26th Annual RESER Conference.

Download Button

 

KÖLMEL, B., BULANDER, R., DITTMANN, U., SCHÄTTER, A., & KÜHN, A. (2015). Sustainability and Competitiveness through Digital Product-Service-Systems. In: Paul Cunningham and Miriam Cunningham (Ed.), eChallenges e-2015 Conference Proceedings.

 

KÖLMEL, B., & WÜSTEMANN, J. (2015). Die zweite Hälfte des Schachbretts - wie disruptive Technologien eine neue Qualität des Dialogmarketing ermöglichen. In Deutscher Dialogmarketing Verband (Ed.), Dialogmarketing Perspektiven 2014/2015. Tagungsband 9. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing (pp. 37-47). Springer Gabler.

Download Button